Powered by Blogger.
RSS

KESILAPANKU...KEKHILAFANKU...

Sememangnya aku dilahir sebagai manusia biasa...
lemah.hina.kerdil.mudah alpa...ALLAHU...
Semenjak kecil tidak terlepas dari kesilapan yang tak terhitung sehingga kini...Begitu banyak sehingga aku rasa resah dan selalu bertanya...Mengapa Ya ALLAH? kerap kali aku mengulang kesilapan yang sama...Tidakkah aku belajar dari pengalaman terdahulu? Mengapa masih aku khilaf? Mengapa aku masih tersasar?
Ya RABB...lemahnya rohaniku...tipis sekali imanku...
ampuni aku Ya MUTAKABBIR...
NurMU, hidayahMU, inayahMU yang ku pohon..,jangan KAU lepaskan  aku berjalan bersendirian dibumiMU...hatiku goyah, imanku lemah...
Bimbing aku Ya ALLAH...aku redha diatas semua ujianMU kerana aku tahu itu tanda kasih sayangMU...berikan aku kekuatan, ketabahan, kesabaran dan ketetapan iman dalam menghadapinya....hasbunallahu wa ni'mal wakeel...

"..Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta."
(Al-Ankabut:2-3)


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...