Powered by Blogger.
RSS

Aku Yang Bersalah...

Semalam yang pergi...aku selalu mengeluh bila bumi basah kerana titis-titis hujan...
Semalam yang pudar...aku selalu merungut bila mendung menggelap langit dan awan...
Semalam yang takkan kembali...aku menjadi insan tak bersyukur dengan rahmat tuhan...
Petir dan kilat menyambar hati dan fikiran.
Petir dan kilat memancar kekhilafan...
YA TUHAN...
Betapa aku selalu lupa bersyukur...
Betapa aku selalu lupa bertafakur...
Rapuhnya iman, nipisnya kesabaran...
Dimana aku dibumiMu ya Ar Rahman?
Aku bernafas,
Aku berbicara,
Aku melihat,
Aku merasa,
Aku berjalan,
Semuanya dariMu Tuhan...
Tapi seringkali aku lelah bila Kau beriku ujian...
Dimana aku disisiMu wahai Pemilik sekalian alam?
Aku takut tersisih dan menjauh dariMu..
Aku ingin dekat dan rapat...
Aku ingin selalu bermunajat...
Bantu aku Ya ALLAH...Tuhan sekalian alam..
Mencintai kekasihMu yang mulia...
MencintaiMu Yang Teragung seluruh alam semesta...



Untuk hari ini, hari esok dan hari yang mendatang...
Semalam yang ku tinggalkan jadi pedoman dalam kehidupan...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...