Powered by Blogger.
RSS

release TENSION...masa bergumbira!


9.10.10....
akhirnya tertunai juga jamuan platun KADET POLIS [gabungan bersama BSMM] setelah beberapa kali ditunda....ramai yang merungut, yelah...masing-masing tak sabar nak ber'party'...katanya...huhu

tapi, berpegang pada kata-kata yang pernah saya baca disebuah web, 'kita merancang, ALLAH juga merancang, tapi perancangan ALLAH jualah yang paling baik...' inilah juga kata-kata yang saya lafazkan ada anak-anak didik saya bila mereka mula merungut....
tak boleh nak salahkan mereka...jiwa muda yang selalu dan tak sabar untuk bergembira...sama la macam saya dulu...dulu la..sekarang tak kot....huhuhu...

tempat yang dipilih tahun ini agak menarik...walaupun mungkin sudah terlalu biasa untuk pelajar-pelajar dan diri saya sendiri...Tasik Bandar, Bukit Layang-Layang...menariknya, jamuan kali ni berkonsepkan perkelahan di tepi tasik....berlantaikan rumput hijau yang segar yang dihamparkan tikar..berbumbungkan langit yang biru..walaupun panas membahang...dah namanya berkelahkan...sunburned!



tujuan jamuan kali ni adalah untuk menghargai dan meraikan kemenangan yang telah dicapai oleh platun Kadet Polis SMKTPR dalam beberapa pertandingan seperti




>JOHAN&KETUA PLATUN TERBAIK [P]-pertandingan kawad kaki peringkat sekolah
>NAIB JOHAN [kategori GO perempuan]-pertandingan kawad kaki peringkat daerah Pasir Gudang
>TEMPAT KE-4- pertandingan kawad kaki terbuka KIPMART Tampoi
>KETUA PLATUN TERBAIK [P] daerah Pasir Gudang-sambutan hari kor kadet polis IPD Seri Alam...
ALHAMDULILLAH.....

sampai ditasik, gerimis mengundang kerisauan saya,cikgu fadlin n cikgu mazilah...yelah, seminggu dua ni hujan turun tak terduga di bumi Pasir Gudang...bimbang jika hujan akan merencatkan sedikit perjalanan program..tapi Alhamdulillah, ALLAH itu Maha Mengetahui....sekitar jam 10 pagi majlis dapat dimulakan mengikut tentatif program....MC malu-malu nak bercakap..terpaksalah saya take over....apalah mc nih!huhuh...


cara makan-makan dimulakan dengan ghairahnya..haha...semua lapar suda! menu kita orang memang mengujakanlah..lagi-lagi kalau perut memang tengah konsert rock...so, ada bihun goreng+ayam goreng+tembikai+pizza+sandwich SEDAP [hasil tangan cikgu Nur Hani]+sirap selasih n snacks...sampai hari masih teringat sandwich hani yang super duper sedappppp! nyway THANKS hani n ila yang membantu...

lepas je acara makan-makan, bermula la pulak acara permainan.time ni kak dah n soleha sampai...macam-macam pertandingan yang wawa and the geng aturkan...pokoknya semua best! ada acara pijak belon,orang bisu,titi selipar,makan cornflakes dan selipar paling jauh....uniknya permainan ni tak ada hadiah...sebagai gantian, group yang menang diberi peluang denda group yg kalah...naik tocang la!

part denda mendenda ni yang paling havoc...nak pulak masa acara mendenda ni, cikgu pnut, cikgu conyel n cikgu hani sampai....mulalah idea mereka yang gila-gila banyak tu..haha...kalau diingat semula memang tersengih sendiri...

game pertama [individual] saya sendiri yang jadi juara..so saya dengan bangganya [kehkehkeh] suruh mereka nyanyi secara orkestra..lagu terkini dan terbest...diorang pilih lagu 'cinta muka buku'...urm..bolehla...walaupun pitching ke tasik..bukan ke laut....hehehe..

next,denda dari kumpulan sahirah...hebat diorang ni..menang tiga game..denda 1st, kitaorang kena nyanyi lagu cinta dgn cara mengelilingi pokok kelapa sawit..okla...tapi yang tak okenya, sambil nyanyi tu kitaorang diserang tentera semut...agaknya semut-semut tu nak pengsan dengar suara kitaorang yang lemak merdu ni..hehehe..denda 2nd,kitaorang kena berlakon jadi pasangan yang saling memujuk...agak tak praktikal la...hehehe...denda 3rd,lupa lah...nanti da ingat saya edit balik..heheheh

then, turn grup saya mendenda..kitaorang menang game orang bisu...apalagi,dengan niat yang agak jahat [kehkehkeh] kitaorg suruh grup yang kalah tu dengan dendaan paling best...mula-mula diorang kena hafal 3 ayat [saya kasih kamu,saya sayang kamu,saya cinta kamu....muahhh!]lepas hafal diorang kena beratur ditepi tasik dan jerit kuat-kuat menghadap kitaorang...kesian diorang...hehehe....

lastly,group ila mendenda...pergh...ingatkan denda group saya yang paling jahat, tp denda group cikgu mazilah yang paling jahat...saya mengetuai group yang kalah berjalan itik ditepi tasik....mula-mula memang nak kool la..tapi bila matahari dah macam membakar kulit kitaorang...hati pun ada sedikit gelegak la..hehehe..paling tak tahan lepas kena jalan itik kitaorang kena jerit nama group yang menang tu and say 'kami sayang kamu!' hahaha..memang tak lah! time tu la datang idea untuk tukar ayat~~~>saya benci kamu!hahahahahahahaha
merah padam muka group ila....maaf...maaf...maaf...

lepas je aktiviti dendaan...acara bertukar-tukar hadiah dan sesi bergambar....ALHAMDULILLAH....lega rasanya semua dah selesai...mudah-mudahan program ni dapat mengeratkan lagi hubungan sesama kami.....TERIMA KASIH kepada semua yang terlibat dan membantu menjayakan jamuan tahun ni...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...